Wybór firmy zarządzającej jest czynnością nie przekraczającą zwykłego zarządu, dlatego zarząd może zdecydować samodzielnie o jej wyborze. Kryteria, którymi zarząd kieruje się przy wyborze zarządcy to doświadczenie zawodowe, cena usługi zarządzania, przedstawione referencje a także rekomendacje znajomych.
Zarząd powinien jasno określić oczekiwania wspólnoty i zakres czynności które będą wykonywane na rzecz wspólnoty, Umowa o zarządzanie jest umową cywilno-prawną, która powinna zawierać dokładne oznaczenie stron umowy, dokładne oznaczenie zarządzanej nieruchomości, precyzyjne określenie praw i obowiązków stron umowy, określenie wynagrodzenia firmy zarządzającej a także ewentualnych skutków za nie należyte wywiązywanie się z obowiązków, określenie czasu na jaki umowa jest zawierana i sposobu jej rozwiązania przez każdą ze stron.
Pamiętajmy, przy wyborze zarządcy nie kierujmy się wyłącznie ceną usługi. Niższa cena to na pewno podstawowy zakres usług, a każde dodatkowe działanie to dodatkowa zapłata.
Komentarzy (0)
mieszkanie komunalne
Nowa wspólnota mieszkaniowa
Zarządzanie budynkiem
Spółdzielnia mieszkaniowa
Formularz kontaktowy