Zarząd kieruje sprawami wspólnoty, reprezentuje ją na zewnątrz i w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali. Gdy zarząd jest kilkuosobowy oświadczenia woli za wspólnotę mieszkaniową składają przynajmniej dwaj jego członkowie.
Zarząd czynności zwykłego zarządu podejmuje samodzielnie, natomiast do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu potrzebna jest uchwała właścicieli wyrażająca zgodę na dokonanie tych czynności.
Czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu to między innymi:
- ustalenie wynagrodzenia zarządu lub zarządcy,
- przyjęcie rocznego planu gospodarczego,
- ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu,
- zmiana przeznaczenia nieruchomości wspólnej,
- wytoczenie powództwa przeciwko właścicielowi zalegającego długotrwale z zapłatą należnych od niego opłat itp.
Komentarzy (0)
mieszkanie komunalne
Nowa wspólnota mieszkaniowa
Zarządzanie budynkiem
Spółdzielnia mieszkaniowa
Formularz kontaktowy