Kompendium Wiedzy

Przejęcie budynku od spółdzielni

Kompendium wiedzy

Poniżej opisuję krok po kroku procedurę przejęcia budynku od spółdzielni mieszkaniowej.

1) Z Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego pobieramy odpis księgi wieczystej. W ten sposób uzyskamy listę współwłaścicieli i ustalimy, czy mamy większość, która jest konieczna do utworzenia wspólnoty.
2) Zwołujemy zebranie właścicieli budynku aby przedstawić propozycję utworzenia wspólnoty mieszkaniowej.
3) Przekazujemy spółdzielni wniosek o zwołanie zebrania do którego dołączamy uchwałę o powołaniu wspólnoty, uchwałę o wyborze zarządu.
4) Spółdzielnia powiadamia właścicieli o zebraniu z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem, dołączając proponowany porządek zebrania i projekty uchwał.
5) Po podjęciu uchwał zarząd uzyskuje NIP, REGON i podpisuje umowy z firmami które będą działać na rzecz wspólnoty.
6) Zarząd zwołuje zebranie właścicieli w celu uchwalenia planu gospodarczego i ustalenia zaliczek na jego realizację.
7) W uzgodnionym terminie zarząd przejmuje dokumenty budynku od spółdzielni.
8) Od tego momentu wspólnota w pełni samodzielnie zarządza swoją własnością.

Jeżeli uwaszasz ten tekst za wartościowy, podziel się nim z innymi.
Dziękujemy wszystkim, którzy doceniają naszą pracę.

Komentarze

Komentarzy (0)

Formularz kontaktowy